torsdag 19 november 2009

Toffelhjältarna går igen!!!

Ja eller inte ???!!
Jag och min kusin Theres vi har sjukt stor entusiasm, förväntan och en ren kärlek inför jul !! ha ha ! (jämt), samma nu som vi hade som barn.
Vi har typ samma minnen och samma feelings eftersom vi växt upp tillsammans, delat vår childhood lixom.
För några dagar sen fick ja ett mezz som löd:

"Cuzz!! ring när du är uppe å vaken!! jag tror jag hittat ett genombrott ivåran historia! , tänk om? :)"

Skratta sjukt mkt åt detta och tog genast reda på vad hon ville.
Det var såhär.... he he he he
Hon hade hittat TOFFELHJÄLTARNA nyutgåva på dvd!(en serie som gick på svt -84)
Ni ska veta vad vi sökt efter detta i flera år! med ljus å lykta, land å rike runt!! he he.. kryddat men nästan.

Det gick tom så långt att vi kontakte Ola Ström, medverkande i serien , via mail och fick info om att vi kunde köpa dom genom honom men på vhs?! så det hoppa vi.
Men nu finns dom på dvd!! :)

Beställde dom givetvis! Dirr!!
Vart kontouppgifter direkt via tele... ha ha ha
We were so HAPPY!
Sen igår får jag samtal å frågan av min kusin...
DU ehhh... är vi för gamla? hörde jag med ett stänk av sorg och en uns av besvikelse i rösten.

mm jag tror det svarade jag, sen brast vi ut i garv.

Denna serie var sjukt bra när vi var små och jag vart lite orolig över att inte mina barn skulle tycka om detta som jag när jag var liten.. men till min glädje.. skönt jag kan andas ut.. ;) så älskar min 4 åring detta!! Härligt!!!
Ha ha ha!!
Sen vill jag passa på att säga att varje år när typ den första riktiga snön kommer så brukar vi skicka mezz till varandra som t. ex snön faller å jag med den.... ha ha ha . Vi har så hysteriskt kul varje år med detta!!!! Ni förstår nog inte men det gör vi... har blivit en grej vi inte kan sluta med! ha ha ha asg!!!
" love CHRISTMAS and love u CUZ!!"

3 kommentarer:

  1. *asg* gud vad rätt du har!!Vi är för gamla. vill inte va det... Men du satte pricken över i med hej. vad gör du? Slår in julklappar....

    SvaraRadera
  2. Ni e precis lagom gamla tycker jag !! Man blir aldrig för gammal för jul stämning!! Synd bara att jag aldrig kan va med på erat jul pyssel :(

    SvaraRadera
  3. Hur fick ni tag på dom, jag vill oxå ha......o nä man blir aldrig för gammal, själv är jag 34:)

    SvaraRadera