fredag 2 oktober 2009

Lucky 13

Ibland kan man tycka det är lite småretligt att bli frågad om leg när man ska köpa snus , cigg osv. På gröna skylten, he he, (systembolaget) brukar jag alltid lägga fram leg direkt bara för där är kärringarna typ 60+ som jobbar så man vet ju att dom frågar i vilket fall, sparar den konversationen lixom.. Men nu ikväll vart jag JÄVLIGT arg, förbannad och förolämpad.
Celizia och hennes klass (dom går i 5:an) hade sitt första disco idag som deras klass arrangerade, så det var ju bara att ställa upp idag som typ " klassmamma" på discot med diverse. Så ska jag och Marie ( en annnan mamma och my lovely friend :) gå å växla och går då ner i omklädningsrummet som var låst för föräldrarna. Då e det en annan morsa, ( surkärring) som rycker tag i min arm å frågar
-" vad i helvete ska ni där nere å göra!!!??"
- ehhh... jaa (jag vart ju helt chockad eftersom vi vart där en stund lixom )
- vi ska ner å växla till kiosken men måste hämta våra jackor först.
- jaha... sa hon.
Skitarg vart hon the biatch!! och bara blängde på mig.
Shiit!!!! När vi kom ner till omklädningsummet börja vi ju högljutt att garva å diskutera denna incident å vi konstaterade verkligen att hon tog mig för att vara på discot???!!! nej fan det kan inte vara möjligt???
Joo då en stund senare kommer denna kärring fram till mig , lite lugnare denna gång å frågar om jag var storasyster till någon..
- nej sa ja å pekade på Cilliz som satt framför mig .. JAG ÄR MAMMA TILL CELIZIA, sa jag med väldig irritation i rösten som idiotförklarade henne totalt.
- Åh nej , sa hon , guuud vad jag skäms!! trodde du var en av högstadieeleverna som är här... åh herregud ja då kommer din dotter få väldigt bra gener sa hon knallröd i fejset å skratta hysteriskt. Jag log mycket falskt tillbaka och hon sa att hon skulle köpa en cola å gå ner å skämmas lite.
- Gör det du sa jag.
Jaaa... jag vet inte men närmare 30 å bli tagen för 13?? hmm.. inte så ofta det händer faktiskt.

" yeh yeh whatever.. hellre ung å snygg än ful å dum"

4 kommentarer:

  1. Eiii, shit!!!! Hur kul som helst!! Men ja fattar att det kanske inte va så kul då...HAHAHA

    SvaraRadera
  2. jag tycker inte du ser ut som tretton iaf.. :)

    SvaraRadera